OK/ST-097 Chotuc (26/6/2012)

  • : preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /var/www/ok1hcg.cz/www/includes/unicode.inc on line 311.
  • : preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /var/www/ok1hcg.cz/www/includes/unicode.inc on line 311.
  • : preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /var/www/ok1hcg.cz/www/includes/unicode.inc on line 311.
  • : preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /var/www/ok1hcg.cz/www/includes/unicode.inc on line 311.

Byla polovina června a předpovědi slibovaly pěkné až velmi pěkné (teplé) počasí, a tak jsem se vydal na moje občasné přechodné stanoviště na Mladoboleslavsku. Pochopitelně jsem si sebou bral moji SOTA výbavu a kolo. Předpověď počasí se vyplnila, teploty se každý den šplhaly ke třicítce a tak jsem se jeden den rozhodl věnovat návštěvě a vysílání z ST-097, vrchu Chotuc, který sice dává aktivátorovi pouze jeden bod, ale kde jsem nebyl a je relativně blízko. A tak jsem si 21.6. 2012 zabalil na zahradě moje „bezdrátové“ nádobíčko (!!), připravil svačinu a nějaké ty rychlé cukry, dva litry iontového nápoje a na čerstvě umytém a promazaném kole vyrazil ještě za chládku, brzy (no brzy, asi v 8 hodin) po ránu na cestu (viz záznam trasy z mého Garmina).

Vybraná trasa vedla po asfaltkách místního významu, ale dobře udržovaných, částečně i polními cestami a také Jabkenickou oborou (pozor – ohrazená část je pro kola zakázána, pěšky přístupná za poplatek, rovněž tak parkování aut v Jabkenicích), kde jsou pro bikery na „pořádných“ gumách (jako mám já, hi) bezvadné lesní cesty Zde jsem také doplnil u pramene přírodní chutnou a studenou vodu na pití a pokračoval k cíli. Že sluníčko připaluje stále více jsem poznal, když jsem opustil les a najel opět na silnici. Ale jízda ochlazuje (hi) a tak jsem se bez problémů blížil k cíli.

… K samotnému kopci jsem dorazil pořádně zpocen a unaven zátěží (svačina, pití, vysílací potřeby atp.) v batohu.

Dole jsem si vyfotil první tabule naučné stezky a již pěšky po vysekané „cestě“ v trávě jsem vytlačil kolo skoro až na vrchol. Tady mne čekalo příjemné překvapení: stín ale hlavně zastřešené lavice a stolek, jako stvořené pro znavené turisty a dnes i pro SOTA aktivátora.

Jěště před tím jsem ale chtěl najít vrcholový kámen/bod a tak jsem se za skupinou školních dětí na kolech s jejich dozorem vydal po naučné stezce jejich směrem, protože i mne tam GPS navigoval. Pan ředitel cestou podával zajímavý výklad k tabulím na stezce, občas zpestřený dotazy na propocene žáky… Asi v půli stezky jsem je ale předjel a zabočil vlevo, směrem k vrcholu, kde je podle navigace a mapy jakási kaple a hřbitov, ale také hledaný bod. Už na stezce jsem slyšel vytí motorů = byla to skupina zaměstnanců obce Křinec, kterí sekali vzrostlé keře a přerostlou vegetaci.

Protože byli teprve v začátku své práce, nepovedlo se mi v té dosud nepokosené „džungli“, která je dosud v okolí hřbitova, kámen objevit. Tak alespoň nekolik fotografií hřbitova, kaple a okolí a vracím se zpět k turistickému přístřešku (a motory sekaček jsem slyšel ještě odpoledne, kdy jsem se vracel domů).
Vouxun , celou cestu skenující všechny možné VKV a UKV frekvence, se zrovna zastavil na OK0C, kde se ozval Vašek/OK1FOM, kterého jsem již v M.B. dříve navštívil. Po krátkém spojení jsem se občerstvil, dal sušit propocený dres, rukavice a přilbu na trávu a začal vybalovat věci z batohu. Místo na stavbu antény je zcela ideální, FT-817 má pro sebe celý stolek. Aku, blok, tužky atd. putují rovněž na své místo, zapínám radio – vše je OK, tak ještě klíč a jde se na věc. OUHA!! Nemohu najít propojovací kablík mezi pastičku a TRX. Vysypávám všechen obsah na zem na tričko, prohlížím všechny krabičky a sáčky, ale stále NIC. Dávám si pauzu na zklidnění srdečního tepu a pouštím se do prohlídky znovu. NIC. Včera jsem přece vysílal, kablík jsem určitě měl a použil, to není možné. Ale skutečnost je jiná, jen tak pro ujištění vše projdu do třetice, ale výsledek je neradostný. Tak alespoň trávím polední hodiny poslechem všech možných pásem a stanic, ale moc radosti mi to nepřináší. Co mi tedy jiného zbývá, než vše zabalit, zapakovat do batohu, smotat antenu, když už sluníčko není nejvýše a vyrážím směr Křinec Když už jsem tak „daleko od domova“ alespoň se podívat po okolí a do obce. Jedna dobrotivá paní vidící pomalu jedoucího cyklistu kolem její zahrádky mi nabízí občerstvení. Pití mám, a tak se ptám na nějakou restauraci, vhodnou pro bikera… Směruje mne asi o tři ulice dál, kde nalézám firmu „Pizzeria Milano“.

Protože jsem asi poslední host zajímající se dnes o obědové menu, ptá se mne obsluha, zda to nechám na něm (tedy výběr). Souhlasím, a za chvíli dostávám velkou porci rýže, zeleniny a masa, včetně rajské polévky se sýrem za neuvěřitelně nízkou cenu. Takže v klidu pozdně obědvám a po zaplacení se ještě vydávám na prohlídku obce a pak stejnou cestou k domovu. Kilometry jsou v mých svalech znát, ale není to nic kritického, slézám jen v jednom prudším kopci, kde není kryt před sluncem od stromů. Iontový nápoj mi dodává sílu a tak je to jediné místo, kde jsem dnes kolo vedl… V oboře u pramene si polévám hlavu studenou vodou, doplňuji láhev a vyrážím na další kilometry, a za sledování mapy v GPS vyjíždím na silnici a ukrajuji zbytek trasy domu. Přemýšlím chvílemi o tom, jak a kdy se na Chotuc zase vydám. To ještě netuším, co mne čeká za překvapení kolem fotek, které jsem dnes udělal. HTC T8282 si usmyslel, že přes moje přání fotky dá na vnitřní systémové úložiště místo na kartu, kterou jsem navolil. Snad to bylo tím horkem. Ale bez možnosti synchronizace atd. jsou fotky nedostupné. Nechtějte vědět, jak jsem to obešel (byl bych pro legraci), ale nakonec jsem mu je z útrob vyrval, hi … Po stažení dat z Garmina a prohlídce záznamu trasy mám jistou projetou vzdálenost min. 49 km. A jak se to povedlo s opětovnou návštěvou ST-097 ? Soused po neděli jede pro něco tímhle směrem, a tak mne v úterý vysadil dole na silnici. Opět jsem použil již navštívené místo na stezce. Tentokrát nic nechybělo. Co mne ale zaskočilo, to byly poněkud divné (slušně řečeno) podmínky šíření. Hodně špatně jsem slyšel volající stanice, přesto že jsem dostával dobré reporty. Odpovídá tomu pouze asi 22 QSO, většinou i s menším úsilím mivám větší počet. No nevím, asi to byla ta pověstná smůla „do třetice“? Asi za dvě hodiny mne opět soused nabral dole na silnici (u schodů, které vedou od silnice nahoru k vodojemu). A jede se domů, tentokrát bez námahy. Vše zvládnuto bez problémů, ale jinak už bych si podobný postup přístě nechtěl zopakovat, to jistě uznáte.

Takže NSL příště.

Další foto jsou (z mob. tlf HTC = horší kvalita) v albu PICASA

Toto je prvni pokus o zobrazeni trasy na GARMIN.com funguje zde animace a přehrávání trasy atd.

Dodatečně doplněno: zjistil jsem podle GPS, že jsem jel (a to zcela volně, jak praví klasik „kochal jsem se“) kolem domu OK1DCY, ale i když mám tendenci všímat si určitých specifických markantů, nic co by mne upozornilo na QTH nějakého HAMa jsem neviděl. Tak snad příště, možná…