Poprvé v Krušných horách = KA-001/Klínovec + KA-002/Božídarský Špičák + KA-003/Meluzína (16/5/2010)

• : preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /var/www/ok1hcg.cz/www/includes/unicode.inc on line 311.

Začalo to jako obvykle nevině telefonátem Jirky OK1DDQ – že se chystá někam na „západ“ Česka. Bližší informace pak říká, že by to mohlo být v Krušných horách, asi vrcholy KA-001+002+003 a snad i další… Na jeden den se mi to zdálo nějak moc, když jsem věděl, že to budou vršky přes 1000 m. Jirka ale není žádný troškař!? Trochu mne uklidnilo, když mi ještě řekl, že tentokrát budeme tři, pojede i Mirek OK1UBM – dosud jej osobně neznám, ale doufám, že se snad nenechá „uštvat“ a budeme tak Jirku brzdit dva…

Brzy ráno už ujíždíme všichni tři směrem na západ, počasí přitom nevypadá nijak příznivě, ale doufáme ve změnu k lepšímu. První varování dostávám někde za hraniceni SČ kraje – z GPS mi mizí mapa a zůstává jen záznam trasy na šedivé ploše (doma pak zjišťuji, že jsem si „nějak“ smázl příslušnou mapu…). Ale dvě další turistické navigace v autě mne nechávají v klidu – určitě nezabloudíme, a hlavně, Mirek má místopis v malíčku! Jak začínáme stoupat do větší nadmořské výšky, pribývá vlhkosti, mraků a občas i přeháněk. Projíždíme poslední zatáčky, odstavujeme auto, batohy na záda a vyrážíme na první kopec, kterým je MELUZÍNA = KA-003. Od auta to není příliš daleko, ale teprve pod kopcem vidím, že to, co se zdálo jako pěšina, mizí, takže si vybíráme nejschůdnější terén a stoupáme vzhůru. Jak jinak než v pořadí Jirka, Mirek a já na konci. Místy mi to bez pomoci rukou (tedy po čtyřech) nejde, batoh táhne opačným směrem, ale nakonec je tu vytoužený cíl – vrchol Meluzíny s údajem na GPS 1091 m ASL (drobně se mění s tím, kde se momentálně pohybujeme). Následuje rozptýlení a stavba tří vysílacích pracovišť. V prudkých poryvech větru a občasném mrholení nic příjemného, ale zkušení borci to zvládají… Za 22 minut mám uděláno 25 QSO předpokládám že Jirka je na tom podobně, rovněž Mirek. Ten se po krátkém pobytu balí, udělá pár fotek a vrací se k autu, se kterým na nás bude čekat na Klínovci. Tam se mi dva vydáváme pěšky, cesta trvá cca 3 hodiny. Nejprve po turistické a cyklo stezce, která pak v závěru pod vrcholem přetíná lyžařské sjezdovky. Jirka by to nejraději „ohnul“ přímo na sjezdovku = směrem k vrcholu, ale kamarádsky mne doprovází delší cestou po vrstevnici (nojo, nejsem už žádný mladík…).Asi 1000 m před vrcholem nás dojíždí Mirek s autem (potkává se zde silnice a turistická trasa). Pokračujeme pěšky na vrchol, Mirek tam vyjíždí a čeká na nás na vrcholu. Na Klínovci jsem byl naposledy na školním výletě ještě na ZDŠ!? Už z dálky viditelná hranatá tekomunikační věž láká k fotografování víc, než zdevastovaná budova původní rozhledny, restaurace a dalších staveb na vrcholu. Dost nepěkná vizitka majitele (zahraniční turisté to asi berou jako vizitku státu) hned na hranicích. Tak tedy pro pořádek dělám pár fotek a jde se na to! Nepříjemný ostrý a studený vítr nám bere teleskopický stožár z rukou, nakonec se nám společnými silami daří přidělat na něj antenu a vše zakotvit k jedné informační tabuli. Tentokrát né samostatně, ale společně na Jirkovo PFR-3 a vertikál (moje sestava nemá symetrický výstup do ANT) každý plníme své aktivátorské minimum (povedlo se mi udělat na 40m celkem 20 QSO). Za nepříjemného větru a přeháněk vše balíme a nasedáme do auta, abychom se přepravili blíže k poslednímu vrcholu dnešního dne, kterým je Božídarský Špičák/KA-002. Navigátor Mirek nás zavádí na místo, vhodné k zaparkování (silnice 25). Odtud vyrážíme na poslední vrchol. Cesta skrze rašeliniště pro moje unavené nohy celkem přijatelná. Za hovoru, při kterém se probere kde co, najednou končíme na vrcholu, který je celkem bez nějaké dominanty, porostlý vysokými stromy, které neumožní příliš rozhled do kraje. Při hledání vhodného místa pro stavbu antén se mezi stromy otevírá výhled, ve kterém je vidět v mlze a mracích telekomunikační věž na Klínovci. Každý si rozbalujeme svoje zařízení, Mirek pro 2 m, Jirka 30 m a já pro 40 m a snažím se udělat co nejvíce spojení. Ale nijak moc se mi nedaří (i když prvním QSO je DL2XL/p na DM/SX-011!), ztuha udělám minimální počet stanic (DL2 SM6 9A HA5 a F6). Není příliš moc času na nějaké výzkumy toho, proč to nejde lépe – balíme a připravujeme se k návratu. Mirek zpět k autu a já s Jirkou druhou cestou na dohodnuté místo setkáni. Cesta z kopce probíhá poměrně svižně a myslíme si že i správným směrem na správné místo… Po malých problémech a domluvě po telefonu se ale šťastně setkáváme na parkovišti u vodního díla MYSLIVNY
Výlet končí, podle rad zkušeného řidiče a navigátora Mirka/OK1UBM míříme nejlepší cestou k domovu.