Rychlá akce - ST-015 / Plešivec (7/8/2009)

  • : preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /var/www/ok1hcg.cz/www/includes/unicode.inc on line 311.
  • : preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /var/www/ok1hcg.cz/www/includes/unicode.inc on line 311.
  • : preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /var/www/ok1hcg.cz/www/includes/unicode.inc on line 311.
  • : preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /var/www/ok1hcg.cz/www/includes/unicode.inc on line 311.

Odpoledne se ozývá telefonem Jirka – je blízko a za chvíli končí svoji práci, chce vyrazit na jeden kopec kousek za Berounem a ptá se, zda se nechci přidat… Chci – ještě mám napůl moji výbavu v batohu. Takže rychlá kontrola potřebných věcí, přidat foťák, nějaké to pití (venku je asi +30 C) do batohu, co nejvíce studeného čaje do sebe a za 30 minut už přisedám do auta a vyrážíme na plzeňskou dálnici. Vše jde bez problémů jen do chvíle, než se za Berounem ucpává dálnice a rozhlas hlásí dvě dopravní nehody před námi…

Následující asi hodinové popojíždění prověřuje klimatizaci a naši trpělivost. Rozhodujeme se nejbližším směrem opustit dálnici a směřujeme vlevo od ní na Příbramsko. Jirka z možných „výživných“ (rozuměj alespoň čtyřbodových) kopců vybírá Plešivec. Nějaká drobná chybička při zadávání souřadnic do auto navigace nás ale zavede „kousek“ jiným směrem (nojo, nikdo není dokonalý…) ale vše je napraveno, auto zaparkováno a s batohy na zádech vyrážíme do kopce (proti nám přicházejí vracející se turisté, je už 17h SELČ pryč!?). Na Jirkovy zvyky prý „paďourská“ tzn. lehká, štěrkovaná hospodářská silnička míří nahoru na hřeben. Na výstup mi stačí tentokrát jen jedna zastávka a jsme na místě.

Čeká mne docela milé překvapení – rozlámaná skalnatá stěna (pod pěknou vyhlídkou směrem na jihozápad do kraje) spadá asi stovku metrů příkře dolů. Nahoře výhodný, volný prostor a bytelný přístřešek s lavicemi a stolkem! Co víc si lze přát. Po nezbytné fotografické dokumentaci místa se dáváme do vybalování zařízení a nejdříve oba hledáme co nejvhodnější místa pro natažení (mé) a postavení (Jirkovo) antény. Využívám volný prostor pro instalaci dipólu na 40m pásmo (výhodné rozestavení stromů mi dovoluje anténu natáhnout tak, že maximální vyzařování by mělo být ve směru SV/JZ, anténa je asi 3m vysoko), od vertikální ANT si Jirka natahuje napaječ k zařízení, ten ale dosahuje bohužel jen k lavičce = budu mít tedy stůl sám pro sebe… Rozkládám propriety po stole, propojuji všechny dráty a kabely i kablíky (jojo, bezdrátová technika, Hi). Následuje stisknutí tlačítka ON a TRX „hraje“. I tuner zabliká a signalizuje připravenost k provozu. Je 16:26h UTC a první spojení dělám s OE8SPW, vyměníme si 599 (reálně/opravdu!) a už to jede. Některé silné, jiné slabší stanice přibývají v bloku. Poměrně vysoká úroveň QRN znepříjemňuje provoz, ale tak už to prostě je. Po zaplnění jedné stránky deníku „předávám“ Jirkovi pásma a on se pouští do provozu na 30m. I jemu úspěšně přibývají spojení v deníku.

Tentokrát totiž nemůžeme pracovat současně na různých pásmech = střed mého dipólu je cca 1 m od napaječe G5RV a jeho signál je slyšet na ostatních pásmech, tak si dávám pauzu a alespoň si dělám několik fotografií z provozu a také okolní krajiny, kdo ví, kdy se sem opět dostanu.

Klid večera ruší nějaké zvuky ve směru, odkud jsme přišli – za chvilku na vršek přijíždí jeden mladý cyklo-biker!

Střídáme se v provozu a mě se dokonce daří udělat S2S QSO s HG4UK/p který je na HA/KD-005! Když už mi nepřibývají žádná další QSO, Jirka ještě dělá nějaká na 20m a já se balím – dnes celkem 22 QSO. Poslouchám ještě na AM rozhlasových pásmech, na IBP frq 14.100 kHz a také zkouším 27.555 kHz – žádná aktivita. I to dává rychlý přehled o šíření a možnostech udělat s našimi QRP výkony nějaké to spojení. Rychle ještě přepínám kanály 2m FM převaděčů. Na OK0G (?) je OK1MX/m – je prý na srazu motorkářů a momentálně na náměstí v Č.B.. To je v 17:27h UTC moje poslední spojení. Vypínám a balím poslední věci, kontroluji stanovište (ne, nic tu po nás nezůstalo). Jirkovi to balení trvá trochu déle, ale má také více věcí. Cesta dolů na parkoviště už je selankou, a tak po zadání mojí adresy do navigace (přeci jen už je skoro tma a krajina neznámá a plná silniček a objížděk) vyrážíme ku Praze.

Zase jedno příjemné odpoledne a já mám na mém účtu aktivátora za dnešek o další 4 body více – díky Jirko!!